Quale modello di Agenzia anticorruzione?

5 luglio 2019 ore 14:00

Luiss Guido Carli Aula Toti, Viale Romania, 32

Il Master in Compliance e Prevenzione della Corruzione nei Settori Pubblico e Privato, con la collaborazione di Unitelma, Unimore e ANAC, organizza un seminario di studi internazionali appartenente al ciclo “Itinerari della compliance penale”.

L'evento vedrà la partecipazione di presidenti ed esponenti di autorità anticorruzione provenienti da varie parti d'Europa.

Quale modello di Agenzia anticorruzione?

Indirizzi di saluto

Antonio Gullo, Luiss Guido Carli
Vincenzo Mongillo, Università degli Studi di Roma Unitelma Sapienza

Introduce e modera

Nicoletta Parisi, Componente ANAC

Dragan Sikimić, Agenzia Anticorruzione della Repubblica Serba
Emmanuel Farhat, Agenzia francese anticorruzione
Miguel Angel Jimeno Jubero, Oficina Antifrau de Catalunya

Conclude

Luigi Foffani, Università di Modena e Reggio Emilia

As part of the activities of the Luiss master's program in Compliance and Corruption Prevention in the Public and Private Sectors, the program organizes an international seminar on models of anti-corruption agencies from European countries.

The event is organized by the Luiss School of Law, the Luiss School of Government and the Italian National Anti-Corruption Authority. The master's program offers an innovative course to create professionals and experts in the field of anti-corruption for both the public and private sectors.

Which model of anti-corruption agency?

Opening remarks

Antonio Gullo, Luiss