Faculty

This course brings together the academic scientific knowledge of a set of global experts and academics coming from the two institutions, as well as representatives of national and international public health institutions and international organizations.

Course faculty includes:

• Ilaria Capua University of Florida
  • Ciro Cattuto Institute for Scientific Interchange, Turin
  • Giancarlo Ferrari Istituto Zooprofilattico Sperimentale del Lazio e della Toscana
  • Andrea Gavinelli European Commission
  • Maria Lodovica Gullino University of Turin
  • Giuseppe Ippolito INMI Spallanzani National Institute for Infectious Diseases, Rome
  • Nik Kriz EFSA European Food Safety Authority
  • Romano Marabelli OIE – World Organization for Animal Health
  • Daniela Paolotti Institute for Scientific Interchange, Turin
  • Giuseppe Stancanelli EFSA European Food Safety Authority
  • Spiro Stefanou University of Florida

Students will be assisted by Olga Munoz, University of Florida and Costanza Manes.